Hur ska de gå...hur ska de gå..hur ska de gå

Sitter och lyssnar på Melissa Horn. Jag som sa att hon var överskattad. Tvi fick jag. För nu har jag ju faktiskt börjat gilla henne. Starkt. Kan nog vara livespelningarna sedan i sommras som har gjort sitt ;). Men jag anser fortfarande att hon har en lite "tom" röst, men de kanske är de som är själva charmen å andra sidan. Hm?

De var längesedan jag delade med mig av funderingar fick jag höra i helgen som gick. Hade iaf en läsare visst, he he. Ja sist var det en dikt, som jag faktiskt diktat ihop själv (bra eller dåig, vet i fan?). Skrev den när jag bodde i Ålesund. Kära Ålesund. Sitter fortfrande i bland och drömmer mig i väg till min underbara altan med utsikt över fjorden och staden...med dörren öppen så musiken kunde ge solnedgångar sin tonsättning.

Regnet smattrar på rutorna och jag är förkyld. Men vem är förvånad? Jag som tänkte ta tag i mitt springande denna veckan...men ack vad jag tänkte fel. För övrigt fuskade jag i dag. Jag har gått och varit lite sugen på att lyssna på Fairytale of New York iaf de 2 senaste veckorna. I dag hände de och jag blev inte besviken denna gången heller. De e nog en av de låtarna som förknippas med julen som jag ALDRIG kommer bli less på. Glöggen intogs i söndags...så de e väl lika bra att snart spana in julklappar, julpynt och börja hoppas på snö. Ska nog ta en lyssning på Ulf Lundell också, "snart kommer änglarna att landa...." Nog om jul, för de e ju faktiskt nästan 2 långa mörka, ruskiga och mysiga månader tills dess.

Kanske blir de fler inlägg kanske inte...men som alltid, fridens liljor

Kommentarer
Postat av: Prästen =)

Nu blev jag glad =) Hoppas där kommer mera ;-)

2010-11-02 @ 19:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0