There's a thousand different ways to spend a dollar

...de sjunger den Australiensiska gruppen Eskimo Joe i den underbara låten "Inshalla". Och mer rätt än så kan man ju inte ha.
Ligger här på sängen och funderar. Varför bloggar man? Skriv ner de på ett papper i stället liksom? Eller? Man kanske på något sätt önskar eller vill att någon annan ska läsa ens tankar...men varför vill man det? Jag tror inte jag är ensam om dessa funderingarna och jag tror heller inte jag kommer att komma fram till något bra svar.
Så det är väl bara att fortsätta...
För back to de beginning...jag letar jobb. Ska aldrig ta ett säsongs jobb igen. Så jäkla trist att leta jobb! Men i denna värld i denna tid så får man ju vara glad över att få ett jobb överhuvudtaget och då tar man ju hellre ett säsongs jobb än inget alls.
I morgon ska jag börja läsa matte!!! Eftersom jag var en av cirka hälften i min samhällsklass på gymnasiet som fick IG i betyg på den kursen och nu känner att det skulle vara bra med ett G så tar jag slutligen tag i det och pluggar upp. Lockar inte alls men jag ska ge det en ärlig chans... kan ju komma till användning om jag nu någon gång kan besluta vad jag ska läsa vidare.
Jag har dessutom börjat längta i väg, oerhört mycket vissa dagar till och med. Vare sig det är tillbaka till mitt kära Ålesund eller Australien... eller Nya Zeeland. Det är som om att jag inte känner mig hemma här i Laholm. Men å andra sidan har jag denna sommaren träffat massa "nya" trevliga människor som vore tråkigt att lämna. Fast så kan man ju heller inte resonera. Då kommer man ju ingen vart. En fråga på det är... är det så viktigt att komma någon vart?? Ja men tänk om jag går miste om något på ett annat ställe då??? My head is a mess!
En sak är säker...så fort jag får fatt i ett jobb så ska jag ta mitt pick o pack och hitta en lägenhet! Trött på att bo hemma nu!
Fridens liljor

Kommentarer
Postat av: Petter

Har också funderat på vad man kan tänkas missa om man reser iväg.. Kom fram till att jag vill ha något att resa till i så fall (typ ett jobb som jag skulle vilja prova) Tills dess stanna jag i Sverige =) Trevlig blogg



Mvh Petter

2009-08-31 @ 13:01:59
Postat av: Sofia

Ja de e sant Petter...funderar därför på att jobba på skidområde i Nya Zeeland...men säsongen skär sig lite med allt här hemma...så vi får se

2009-09-24 @ 20:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0