Förkylning 23.00

Skrev ett inlägg häromdagen, men var inte helt färdig då jag pausade med lite mat. När jag sedan kom tillbaka och skulle skriva de sista raderna så var allt försvunnet. Just my luck, right?  En liten anledning till att jag tänkte mig ha tid över till att prata av mig i en blogg var för att jag var utan jobb. Men så kom minusgrader och nyheten om att Vallåsen skulle öppna. Jag var snabb på telefonen och sa att jag var "tillgänglig" för jobb. Så i måndags ringde Fredrik Hedin och undrade om jag kunde jobba på tisdagen. Självklart! Så nu har jag jobbat där 3 dagar, i tisdags var det ju riktigt fina förhållande och en del folk faktiskt, men i går och i dag med plusgrader, regn och blåst så har inte folket direkt vallfärdat för att dra lite svängar på de halländska alperna. I dag har jag fått lära mig lite hur det funkar i uthyrningen med bindningar och pjäxor och så, samt skruvar och mekat med muttrar från en snökanon. Okej, jag satt lite i liften också, men eftersom jag åkt på en kjempe förkylning (ca kl 23.00 i går kväll) så fick jag inte stå ute och anstränga mig för mycket i dag. Omtänksamma chef. 
Om min förkylning är bättre i morgon så ska jag ABSOLUT damma av skidorna och pjuxen och ta några åk på kvällen/eftermiddagen. Jobbar ju 08.45 till 15.00 i morgon så...tid finns. 

Jag är ju lite av en funderare, vilket det självklart finns både nackdelar och fördelar med. Men jag kan inte låta bli att sakna och tänka på folket i Ålesund. Kan till och med sakna min promenad runda och Sverker Eliasson (min lånekatt som inte var den mest normala katten faktiskt...). Med lite blandade känslor hoppas jag nog ändå kanske på en tur upp till nyår för ett kärt återseende.

Helgen närmar sig. På lördag har jag ju i stort sett lovat Dan att hänga med på Timbuktu & Damm! i Halmstad, men eftersom det är Pepes (och jag kan komma in på VIP genom Vallåsen) så lockar det en hel del med. Varför är det så, när det väl händer något så ska det krocka med varandra?!!? Vi får se.

Fridens liljor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0